Den bedste og billigste børneferie.
Altid inkl. billetter til LEGOLAND

Aftalebetingelser for Lalandia Billund

Betaling 
•    1. rate på 25 % af den samlede lejepris, opkræves umiddelbart efter bestilling.
•    Restbeløb betales senest 30 dage før ankomst. 
•    Ved bestilling mindre end 30 dage før ankomst, betales hele lejen straks.
•    Sammen med lejebeviset modtager man et betalingslink til onlinebetaling.

Depositum 
•    Depositum opkræves DKK 1.500 ved skole-, sports- og grupperejser.
•    Depositum afregnes senest 14 dage efter afrejse.

Afbestilling/Ændring 
•    Indtil 31 dage før lejeperiodens start – DKK 250,00
•    Fra 30-20 dage før lejeperiodens start  - 25 % af det totale lejebeløb.
•    Fra 19 dage og frem til lejeperiodens start 100 % af det totale lejebeløb.
•    Ændring af lejers navn kan ske indtil 2 dage før ankomst mod et gebyr på DKK 250,00
•    Ændring af reservation kan ske indtil 16 dage før lejeperiodens start mod et gebyr på DKK 250,00

Tryghedspakke kan tilkøbes 
•    Fri ændring af reservationen indtil 16 dage før lejeperiodens start.
•    Fri annullering indtil 16 dage før lejeperiodens start. Eneste udgift er prisen på tryghedspakken.
•    Akut sygdom før og under opholdet. Ulykkestilfælde eller dødsfald som rammer lejer, ægtefælle, børn, forældre eller søskende.

Ankomst og afrejse 
•    Ankomst kl. 15.00
•    Afrejse kl. 10.00.
•    Nøgle i boks ved boligen.
•    Ankomst efter 21.00 skal meddeles centeret senest dagen før ankomst.

Forbrug

•    Man betaler omkostninger fra den aftalte ankomstdag kl. 15.00 frem til check-ud på afrejsedagen.
•    Forbrugspriser er variable og gældende på bookingtidspunktet. Der afregnes altid til gældende dagspris på afrejsedagen
•    Opladning af elbil er ikke tilladt ved husene, men man kan benytte ladestandere ved centeret.

Linnedpakker
•    Linnedpakke kan lejes (kun Billund)
*Linnedpakke indeholder linned og to håndklæder. **Linnedpakke til børn u. 3 år indeholder ikke håndklæder.

Husdyr
•    Rengøringstillæg DKK 275,- pr. husdyr.
•    Maks 2 husdyr pr. feriehus.
•    Skal oplyses ved bestilling af opholdet.

Slutrengøring
•    Slutrengøring er inkl. i prisen, med mindre andet er oplyst. Dog skal boligen forlades i opryddet tilstand, opvaskemaskine og skraldestativer skal være tømte.

Kundeønsker 
•    Det på bookingformularen  i rubrikken "ønsker/bemærkninger" indtastede er IKKE omfattet af lejeaftalen. Overnatningsstederne prøver at imødekomme disse ønsker, men der kan ikke gives en garanti.
Der er i ordets forstand tale om "ønsker".

Billetterne
•    De i pakken inkluderede og forudbetalte LEGOLAND-billetter kan kun ifm. en annullering af opholdet refunderes, mod et gebyr på DKK 250,- 
•    LEGOLAND Holidays ophold, kan ikke kombineres med LEGOLAND rabatkuponer o.l. da ophold ALTID inkluderer billetter til LEGOLAND for alle personer fra 2 år.

Forbehold 
•    Ovenstående oplysninger er vejledende og der tages forbehold for ændringer, prisstigninger og trykfejl.
Særlige oplysninger om Lalandia

Rygning
•    Alle feriehuse i Lalandia er røgfrie, gælder også e-cigaretter. Det er derfor ikke tilladt at ryge i feriehusene. Overtrædes dette betales et rengøringsgebyr på DKK 1.500,-.

Dronebrug ved Lalandia
•    Da Lalandia ligger tæt ved Billund Lufthavn, er det pga. sikkerhedshensyn ikke tilladt at bruge droner.

Persondata
•    Ved booking af et feriehus i Lalandia, gemmer vi personlige oplysninger et år efter afrejse.
•    Lalandia er videoovervåget.

 


Aftalebetingelser

Lejer = Kunden der lejer en feriebolig

FH = Aftalepart og formidler af udlejningen på vegne af ferieboligens ejer

Samarbejdspartner = Vores partner der forestår den praktiske afvikling af udlejningen

Ferieboligens ejer = Udlejer

FH er din direkte aftalepart på vegne af Ferieboligens ejer. FH har indgået aftale omkring den praktiske afvikling af dit lejemål med vores Samarbejdspartner, og du vil umiddelbart efter aftalens indgåelse fra vores Samarbejdspartner pr. e-mail modtage lejekontrakt samt yderligere praktiske oplysninger om lejemålet.

Udlejningen af de ferieboliger, som FH formidler i eget navn, sker altid på følgende nedenstående aftalebetingelser, der sammen med Samarbejdspartnerens betingelser og ”Praktiske oplysninger” udgør aftalegrundlaget. 

FH formidler udlejning af ferieboligerne og er ikke ejer af disse. Ansvaret for ferieboligen påhviler således Ferieboligens ejer alene. FH og Samarbejdspartneren varetager Ferieboligens ejers interesser i forbindelse med afvikling af lejemålet.

§ 1. Lejeaftalen

Den indgåede lejeaftale er bindende, og omfatter den nævnte feriebolig med tilhørende specifikationer.

Aftaler som ændrer, modificerer eller ophæver disse aftalebetingelser, skal være skriftlige for at have gyldighed. Sådanne evt. ændringer medfører ikke, at aftalebetingelsernes øvrige bestemmelser - hverken enkeltvis eller i sin helhed - bliver ugyldige.

 

§ 2. Deltagere / anvendelse af lejemålet       

Ferieboligen må ikke uden forudgående aftale bebos eller anvendes af flere personer end det normerede og på lejekontrakten anførte personantal. Dette gælder også for sammenkomster, selv hvis alle deltagerne ikke overnatter i boligen. Personantallet medtæller også børn, uanset alder.

Opstilling af telt, campingvogn, autocamper eller lignende tillades ikke.   

   

§ 3. Rengøring / ansvar    

Lejer er kontraktmæssigt forpligtet til at renholde det lejede og skal ved lejemålets afslutning efterlade dette i ryddelig og rengjort stand. Er rengøring inkluderet i lejeprisen eller tilkøbt, skal det lejede efterlades i ryddelig stand. Evt. manglende rengøring ved afrejse (Samarbejdspartners skøn) vil blive udført for Lejers regning. Slutrengøring kan i de fleste tilfælde bestilles hos FH. Det er ikke tilladt Lejer – af hensyn til ansvar over for feriehusets ejer – at overdrage de nævnte rengøringsforpligtelser til tredjemand.

 

Lejer er ansvarlig overfor alt, hvad der forefindes i ferieboligen i den lejede periode. Skulle der opstå skader, er Lejer forpligtet til omgående at underrette Samarbejdspartnerens lokale kontor eller FH herom. Ikke meddelte skader før afrejse vil blive udbedret for Lejers regning. Skader, der opstår i lejeperioden, vil blive udbedret snarest muligt og skal erstattes inden afrejse. Der er ikke fra feriehusejerens side tegnet forsikring, som dækker Lejerens person eller ejendele i lejeperioden, medmindre dette fremgår af lejekontrakten.

   

§ 4. Betaling       

Betaling for ophold sker direkte til Samarbejdspartneren.

  

§ 5. Prisgaranti       

Hvis den bestilte feriebolig kan bestilles i samme periode og på samme vilkår, men til en lavere pris i samme valuta, fx. via en internetportal (dokumentation skal forevises), får lejer tilbagebetalt prisdifferencen.           

   

§ 6. Praktiske spørgsmål og Reklamationer         

Opstår der praktiske spørgsmål i lejeperioden, herunder reklamationer, der kræver udbedring i lejeperioden, skal disse rettes til Samarbejdspartneren.

Skulle der mod forventning være reklamationer i forbindelse med den lejede feriebolig, skal dette omgående meddeles skriftligt til Samarbejdspartnerens lokale kontor og gerne FH.

Dette gælder også ved utilfredshed med rengøringen, hvor Samarbejdspartnerens lokale kontor skal underrettes umiddelbart efter indflytning (udenfor åbningstiden via nødtelefonen). I modsat fald hæfter Lejer for eventuelle fejl og mangler jf. §3. Vi anbefaler, at der tages billeddokumentation.

Skulle der mod forventning opstå problemer, som ikke kan løses i mindelighed i dialogen med Samarbejdspartneren, skal reklamationer rettes hurtigst muligt til FH.

 

Lejere kan - også i feriehusområder - uventet blive udsat for støj fra byggeri, trafik eller lignende. Der ligger også militære øvelsesområder i nærheden af enkelte feriehusområder. Hverken feriehusets ejer, Samarbejdspartneren eller FH kan gøres ansvarlig for støjgener.    

Ferieboligens ejer, Samarbejdspartneren eller FH kan ikke gøres ansvarlig i tilfælde af insektangreb på ferieboligen eller grunden, samt i tilfælde af tyveri, beskadigelse eller lignende, der vedrører ferieboligen.       

   

§ 7. Force majeure og/eller usædvanlige begivenheder eller omstændigheder       

7.1 Såfremt FH, Samarbejdspartner og/eller udlejer i væsentlig grad er eller bliver forhindret i at opfylde forpligtelser under lejeaftalen som følge af force majeure og/eller usædvanlige begivenheder eller omstændigheder, herunder som følge af, men ikke begrænset til, krig, natur- og forureningskatastrofer, tørke, andre usædvanlige vejrforhold, epidemier, pandemier, karantæne, grænselukning eller lukning af afgrænsede geografiske områder, fødevaremangel eller -rationering, trafikforhold, standsning af valutahandel, strejke eller lockout, er FH og/eller udlejer berettiget til at annullere lejeaftalen, og hverken FH, Samarbejdspartner eller udlejer er herefter ansvarlig for den manglende opfyldelse af lejeaftalen, uanset om force majeuren eller de usædvanlige begivenheder eller omstændigheder kunne forudses ved lejeaftalens indgåelse. Samarbejdspartner er ved sådan force majeure eller usædvanlige begivenheder eller omstændigheder berettiget til at beholde de af lejer allerede betalte lejebeløb.

7.2 Hverken FH, Samarbejdspartner eller udlejer er ansvarlig for ændringer af forhold, som ikke vedrører selve feriehuset, ligesom hverken FH, Samarbejdspartner eller udlejer er ansvarlig for forringelse af ferieopholdet som følge af sådanne forhold, herunder i form af, men ikke begrænset til, vejog/eller byggearbejde i nærheden af sommerhuset, el-afbrydelse, lukning af butikker, faciliteter m.m., ændrede åbningstider, ændrede bademuligheder, herunder badeforbud, ændrede fiskerettigheder, og klimatiske forhold, fx, men ikke kun, i form af oversvømmelser, skovbrande og vandmangel.

7.3 Hverken FH, Samarbejdspartner eller udlejer kan gøres ansvarlig i tilfælde af insektangreb på feriehuset eller grunden eller i tilfælde af tyveri, beskadigelse eller lignende af lejers ejendele.

   

§ 8. FH som formidler    

Ansvaret for ferieboligen påhviler alene Ferieboligens ejer. FH og Samarbejdspartneren varetager feriehusejerens interesser i forbindelse med afvikling af lejemålet. Såfremt et lejemål mod forventning ikke lader sig gennemføre af årsager, der ligger udenfor FHs eller Samarbejdspartnerens indflydelse, f.eks. som følge af salg, tvangsauktion, misligholdelse fra Ferieboligens ejers side eller lignende, er FH berettiget til at annullere lejemålet med omgående tilbagebetaling af evt. allerede indbetalt leje, såfremt det ikke er muligt at tilbyde en anden tilsvarende feriebolig i samme område og samme prisklasse.

           

§ 9. Feriehusudlejernes Brancheforening       

FH er medlem af Feriehusudlejernes Brancheforening og følger de etiske regler, der er gældende for medlemmerne af foreningen. Skulle der i forbindelse med lejemålet opstå problemer, som ikke bliver løst til lejerens tilfredshed, så har lejer mulighed for at indbringe tvisten til Feriehusudlejernes Brancheforenings Ankenævn. Yderligere information om Ankenævnet findes på www.fbnet.dk.

   

§ 10. Personoplysninger    

Vi udfører al håndtering af personlige data i overensstemmelse med den danske Persondatalov og EU-regler (GDPR).

Du kan få mere information om vores Persondatapolitik på https://www.legoland.dk/om-os/privatlivspolitik/

§ 11. Ungdomsgrupper / Mindstealder      

Du skal være fyldt 18 år for at leje et sommerhus.

Vi lejer dog desværre ikke ud til ungdomsgrupper, dvs. personer under 25 år.

Hvis du alligevel foretager en booking uden at oplyse, at der er tale om en ungdomsgruppe, gør vi opmærksom på, at vi/udlejer har ret til:

- at afvise bookingen uden at refundere den indbetalte leje

- at undlade at udlevere nøglen uden at refundere den indbetalte leje

- at kræve betaling af depositum på op til kr. 5.000,- pr. person (såfremt bookingen undtagelsesvis accepteres)

Vi gør desuden opmærksom på, at forældre til mindreårige og/eller personer under 25 år ikke kan foretage bookingen i eget navn, uden selv at være til stede under hele opholdet.

Ét kærestepar u/25 år er ikke en gruppe og er derfor ikke omfattet af ovenstående regel.   

§ 12. Trykfejl   

FH tager forbehold for evt. billed–, pris-, data- og trykfejl.   

   

Klagevejledning       

Er du utilfreds med din leje af ferieboligen, skal du først rette henvendelse til Samarbejdspartneren, eller FH, som nævnt ovenfor under § 6. Kan der ikke findes en løsning, kan du klage til Ankenævnet for Feriehusudlejning. I så fald skal du udfærdige et klageskrift på den af Ankenævnet udarbejdede formular.

Du finder en beskrivelse af proceduren og et link til formularen på denne side.   

Ankenævn for Feriehusudlejning   

Amagertorv 9, 2   

1160 København K   

http://www.fbnet.dk/

Du kan også klage via EU’s klageplatform http://ec.europa.eu/odr.”

   

Øvrigt       

Der er ikke fortrydelsesret på levering af tjenesteydelser i form af logi, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres.

Brug for hjælp?

Mail:
Vi besvarer mails indenfor 24 timer, også i weekenden og på helligdage.